
Nawigacja 7 cali - Ranking 2021
Nr | Foto | Nazwa | Cena | Producent | Zalety | Wady | Rodzaj | Ekran | Pamięć wbudowana | Karta pamięci | Funkcje | Taktowanie procesora | Pamięć wbudowana | Aktualizacja | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() | Navitel E700 Europa (NAVITEL E 700 EU RU) Ocena: 4/5 Opinii: 1 | Aktualna Cena W 10 sklepach | Navitel | funkcjonalność (1) cena (1) | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 7,0" | 8 GB | micro SD | Asystent pasa ruchu | ARM Cortex A7 800 MHz | 8 GB | nie | |
2. | ![]() | Garmin DriveSmart urządzenia nawigacyjnego ekran wyświetlacz, przez całe swoje życie aktualizacjami i informacji drogowych karty, Smart notifications, 15 cm (6), czarny 010-01681-13 Ocena: 0/5 Opinii: | Aktualna Cena W 7 sklepach | Garmin | |||||||||||
3. | ![]() | Garmin DezlCam 785 LMT-D Europa Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 7 sklepach | Garmin | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja ciężarowa | 6,95" | 16 GB | Micro SD | 16 GB | nie | |||
4. | ![]() | Navitel MS700 Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 5 sklepach | Navitel | Nawigacja samochodowa | 7" 800x480 | 8 GB | Tak | ARM Cortex A7 800 MHz | 8 GB | nie | ||||
5. | ![]() | Navitel T700 3G PRO Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 4 sklepach | Navitel | Nawigacja samochodowa | 7" | 16384 MB | microSD | Bluetooth, Wifi, 3G | 1300 MHz | 16384 MB | ||||
6. | ![]() | Garmin DRIVE Smart 61 LMT-S EU Ocena: 5/5 Opinii: 4 | Aktualna Cena W 5 sklepach | Garmin | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 7,0" | Tak | nie | |||||
7. | ![]() | TomTom GO Professional 6250 Ocena: 3/5 Opinii: 3 | Aktualna Cena W 11 sklepach | TomTom | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 6" 800 x 480 | 16 GB | micro SD | Bluetooth, Wi-Fi | wbudowana | Automatyczna synchronizacja | 16 GB | nie |
8. | ![]() | Mio Spirit 7700 Europa Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 7 sklepach | Mio | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 5'' | 128 MB RAM | microSD | ARM Cortex A7 800 MHz | 128 MB RAM | nie | ||
9. | ![]() | Navitel E200 Polska Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 5 sklepach | Navitel | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 5" | 4 GB | Micro SD | 800 MHz | 4 GB | nie | ||
10. | ![]() | Navitel F150 Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 12 sklepach | Navitel | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 5'' | 4 GB | microSD | wbudowana | Informacje o fotoradarach | 800MHz | 4 GB | nie |
11. | ![]() | Garmin DriveSmart 55 & Digital Traffic Europa Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 18 sklepach | Garmin | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 5,5" 1200x720 | micro SD | nie | |||||
12. | ![]() | ModeCom FreeWAY SX 7.2 IPS Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 4 sklepach | ModeCom | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 7" | 8 GB | Micro SD | 800 MHz | 8 GB | |||
13. | ![]() | smartGPS SG710 bez map Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 3 sklepach | smartGPS | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 5,0" 480x272 | 8000 | microSD, microSDHC | wbudowana | Procesor Mstar MSB2531A 800MHZ | 8000 | nie | |
14. | ![]() | Becker Transit 7 SL Wi-Fi Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 4 sklepach | Becker | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja ciężarowa | 7,0" | 8 GB | microSD | 8 GB | nie | |||
15. | ![]() | Mio Pilot 15 EUROPE Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 10 sklepach | Mio | Nawigacja samochodowa | 5" | 128 MB | Micro SD | 800 MHz | 128 MB | nie | ||||
16. | ![]() | Navitel Program Navigator Polska Dożywotnia aktualizacja) Ocena: 0/5 Opinii: | Aktualna Cena W 4 sklepach | Navitel | |||||||||||
17. | ![]() | Mio Spirit 8670 LM EU Truck Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 7 sklepach | Mio | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja ciężarowa | 6,2" 800x480 | 4 | Tak | Bluetooth | 800 MHz | 4 | nie | |
18. | ![]() | Becker Active 6S Plus Ocena: 0/5 Opinii: 0 | Aktualna Cena W 1 sklepach | Becker | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja ciężarowa | 6,2" | 8 GB | microSD | wbudowana | 800 MHz | 8 GB | nie | |
19. | ![]() | ModeCom FreeWAY SX 7.1 Ocena: 5/5 Opinii: 1 | Aktualna Cena W 3 sklepach | ModeCom | Brak informacji | Brak informacji | Nawigacja samochodowa | 7,0" 800x480 | 8 | Tak | Mstar MSB2531 800 MHz | 8 | nie | ||
20. | ![]() | Navitel E707 Magnetic Ocena: 0/5 Opinii: | Aktualna Cena W 5 sklepach | Navitel | Nawigacja samochodowa | 7" | 8 GB | microSD | miniUSB | 8 GB | tak |
Najlepsze TOP3 - Nawigacja 7 cali
Poniżej 3 najlepsze produkty w kategorii Nawigacja 7 cali. Sprawdź ceny i gdzie kupić najtaniej.
- Navitel E700 Europa (NAVITEL E 700 EU RU) - Cena od 314 zł do 605 zł
- Garmin DriveSmart urządzenia nawigacyjnego ekran wyświetlacz, przez całe swoje życie aktualizacjami i informacji drogowych karty, Smart notifications, 15 cm (6), czarny 010-01681-13 - Cena od 399 zł do 935 zł
- Garmin DezlCam 785 LMT-D Europa - Cena od 1949 zł do 2185 zł
![]() | ![]() | ![]() | |
Navitel E700 Europa (NAVITEL E 700 EU RU) | Garmin DriveSmart urządzenia nawigacyjnego ekran wyświetlacz, przez całe swoje życie aktualizacjami i informacji drogowych karty, Smart notifications, 15 cm (6), czarny 010-01681-13 | Garmin DezlCam 785 LMT-D Europa | |
Producent | Navitel | Garmin | Garmin |
Rodzaj | Nawigacja samochodowa | - | Nawigacja ciężarowa |
Ekran | 7,0" | - | 6,95" |
Pamięć wbudowana | 8 GB | - | 16 GB |
Karta pamięci | micro SD | - | Micro SD |
Funkcje | Asystent pasa ruchu | - | 16 GB |
Taktowanie procesora | ARM Cortex A7 800 MHz | - | nie |
Pamięć wbudowana | 8 GB | - | - |
Aktualizacja | nie | - | - |
Jaka Nawigacja 7 cali najlepsza?
Nawigacje GPS z 7-calowym wyświetlaczem nie są standardem – ten cały czas wyznaczają urządzenia 5-calowe. Z jednej strony nie oznacza to, że nawigacja 7 cali to zły wybór, ale z drugiej – taka nawigacja też nie w każdym przypadku się sprawdzi. Kiedy jej zakup ma sens? Czym się kierować przy wyborze?
Nawigacja 7 cali: kiedy ma sens, a kiedy nie?
Nawigacja z 7-calowym wyświetlaczem nie jest uniwersalna. Więcej – jest bardzo specyficznym rozwiązaniem, które w niektórych przypadkach może przynieść więcej szkody niż pożytku.
- Nawigacja 7 cali ma zastosowanie przede wszystkim w większych pojazdach – dostawczakach, ciężarówkach, autobusach, ale też niektórych SUV-ach czy większych autach z niższych segmentów o konstrukcji na tyle specyficznej, że koniec końców ekran znajdzie się dość daleko od kierowcy. W tym przypadku decydują względy czysto praktyczne – dodatkowe dwa cale to lepsza widoczność obrazu z większej odległości.
- Nie jest dobrym pomysłem kupowanie 7-calowej nawigacji do standardowego auta. Częstym widokiem są na przykład taksówki z takimi ekranami. Problem polega na tym, że tak duży ekran umieszczony na szybie blisko twarzy poważnie zmniejsza widoczność, a na przedniej szybie tak naprawdę nie ma miejsca, które można by było „poświęcić” i zasłonić ekranem nawigacji. Jakimś wyjściem z tej sytuacji jest zamontowanie nawigacji 7 calowej na desce albo nawiewie, ale jest duża i ciężka, więc nie każdy uchwyt sobie z tym poradzi, a poza tym będzie wtedy na tyle blisko, że ucierpi na tym ergonomia.
- Nawigacje 7-calowe mają też swoje miejsce w autach typowo off-roadowych. O ile klasyczna mapa ma naprawdę przyzwoity kontrast poszczególnych elementów, mapy topograficzne do jazdy terenowej nie dają takich możliwości, więc duży ekran pozwala łatwiej dostrzegać detale zaznaczone na mapie. W tym przypadku oczywiście jeszcze ważniejsze jest, aby nie ograniczać sobie widoczności, natomiast jak zwykle trzeba podjąć decyzję co do tego, jakie będą priorytety.
Generalna zasada jest taka: jeśli wyświetlacz jest dość daleko od oczu, to nawigacja 7 cali jest całkiem niezłym rozwiązaniem. Trzeba jednak pamiętać, że nieodpowiednio umieszczona, może zasłonić spory kawałek drogi, trzeba więc dobrze zastanowić się, czy w aucie znajdzie się miejsce na wyświetlacz tych gabarytów.
Dobra nawigacja 7 cali – jakie są jej parametry?
Kryteria wyboru nawigacji 7-calowej nie są wielką nowością w tej branży, natomiast warto na nie spojrzeć jeszcze raz, ponieważ w niektórych przypadkach zmiana samej tylko wielkości wyświetlacza może oznaczać również zmianę w ergonomii urządzenia.
- Profile tras. Nawigacja zwykle oferuje kilka trybów wyznaczania trasy, a w nawigacjach 7-calowych stosunkowo często spotyka się dedykowane ustawienia wstępne stworzone z myślą o autach ciężarowych, autobusach czy choćby kamperach. Z drugiej strony, są i takie nawigacje, które mają na przykład tryb rowerowy – zupełnie nieporozumienie, ponieważ siłą rzeczy 7-calowy ekran na rowerze jest skrajnie niepraktyczny.
- Generalnie nawigacje samochodowe tworzone są przez te same firmy od lat – nowi gracze na rynku pojawiają się rzadko, a wszystkie półki cenowe są już dość dobrze obstawione. Czy jest sens kupować nawigację 7-calową najtańszej, aczkolwiek rozpoznawalnej marki? Jeśli będzie używana sporadycznie, to być może tak. Większości użytkowników powinna jednak rozpatrywać takie zakupy w perspektywie kilku lat, a wtedy okazuje się, że zakup nawigacji, której parametry już teraz są w dolnej granicy akceptowalności, nie ma przyszłości.
- Rozdzielczość wyświetlacza. W zasadzie rozpatrywanie wielkości wyświetlacza bez jego rozdzielczości mija się z celem. Najlepsza nawigacja 7-calowa będzie miała rozdzielczość 800×480 lub wyższą – niższe nie zapewniają szczególnie dobrej jakości map.
- Aktualizacje map. Jeśli trzeba za nie każdorazowo płacić albo – co gorsza – aktualizacje nie są przewidziane, to taki zakup nie ma sensu. W zasadzie sprzęt, który dziś kupuje się w sklepie, ma mapy sprzed paru miesięcy, zatem aktualizacja to pierwsza sprawa już po uruchomieniu. A później ta potrzeba wcale nie znika, zdecydowanie więc konieczny jest zakup nawigacji z dożywotnią aktualizacją map w cenie. W najlepszych nawigacjach 7-calowych nawigacja odbywa się OTA, czyli bez podłączania sprzętu do komputera.
- Nawigacja głosowa. Sama w sobie jest dziś standardem, warto natomiast w miarę możliwości sprawdzić, jaka jest jakość dźwięku i jego głośność.
- Transmiter FM. Zwiększa możliwości użytkowe, przełączając kanał dźwiękowy na głośniki samochodu – może to oczywiście pomóc w podniesieniu głośności, ale zwykle już nie jakości odtwarzanego dźwięku, jeśli komunikaty głosowe po prostu są fatalnie nagrane. Można za to z tak skonfigurowanej nawigacji korzystać też jako odtwarzacza mp3, co jest o tyle pomocne, że radio może pracować tylko na jednej częstotliwości.
Mniej znane funkcje dużych nawigacji 7 cali
Spora część producentów nawigacji rezerwuje niektóre funkcje właśnie dla urządzeń 7-calowych ze względu na specyfikę ich stosowania. Znajdzie się więc w nich miejsce na przykład na wgranie poradników dla kierowców kamperów, dokładniejszych map z ograniczeniami wysokości, szerokości i tonażu. Poza tym przydatną funkcją dla kierowców ciężarówek będzie też analiza profilu, która pozwala podejrzeć nachylenie trasy i uniknąć ewentualnych problemów z błędnym rozłożeniem ładunku. Normą jest też wgranie w te nawigacje np. kalendarza dni wolnych i dni zakazu ruchu dla pojazdów ciężarowych w poszczególnych krajach.
Poza tym do nawigacji z ekranem 7 cali trafiły też udogodnienia znane z najlepszych nawigacji 5-calowych: planowanie trasy z pominięciem korków, możliwość przełączenia między widokiem 2D a 3D, asystent pasa ruchu czy informacja o POI. Nie wszystkie funkcje jednak są stosowane we wszystkich nawigacjach.
Uniwersalna czy tylko dla ciężarowych?
Nawigacje GPS 7 cali są produkowane tak naprawdę zgodnie z jedną z dwóch konwencji. Część z nich to niejako wersje rozwojowe nawigacji, z których korzystać mogą kierowcy aut osobowych, a część to modele skonfigurowane specjalnie z myślą o kierowcach ciężarówek. Które rozwiązanie wybrać?
- Prowadząc auto dostawcze można dać sobie radę z uniwersalną nawigacją. W pewnych miejscach mogą pojawić się drobne problemy wynikające na przykład z okrojonej bazy danych ograniczeń emisji spalin, ale nawigacja poradzi sobie z wytyczeniem objazdu.
- W przypadku aut ciężarowych i kierowców, którzy często prowadzą transport ładunków niestandardowych na różnych trasach, szczególnie międzynarodowych, nieoceniona będzie nawigacja skonfigurowana w pełni pod ciężarówki – ograniczenia nośności, emisji, analiza profilu i dopasowanie trasy do klasy pojazdu: to zdecydowanie funkcje, które mogą bardzo pomóc.
- Zakup specjalistycznej nawigacji dla ciężarówek może wiązać się z koniecznością opłacenia dodatkowego abonamentu za niektóre jej funkcje – to oznacza, że taka inwestycja będzie miała sens wyłącznie w przypadku kierowców, którzy na jeździe faktycznie zarabiają. Z drugiej strony, bez abonamentu nawigacja nadal działa, ale ma okrojoną funkcjonalność i w związku z tym będzie częściej zawodziła w drodze.
Ile trzeba zapłacić za 7-calową nawigację GPS?
Ceny nawigacji 7 cali są dość zróżnicowane, ale też wybór nie jest przesadnie duży – znacznie mniejszy niż w przypadku klasycznych 5-calowych urządzeń.
- Najprostsze, podstawowe modele to koszt 300-400 złotych. Taka nawigacja będzie po prostu wygodnym zamiennikiem klasycznej „piątki”. Słabą stroną tych urządzeń będzie zwykle jakość wykonania: nie grzeszą one trwałością, ale za to mają zaskakujące dobre możliwości techniczne. Działają płynnie, dysponują sporą ilością wolnego miejsca i tak dalej. Mimo wszystko ich ergonomia może pozostawiać nieco do życzenia.
- Nawigacje uniwersalne kosztują do mniej więcej 600-700 złotych. To dość dużo jak na nawigację samochodową, ale w tej cenie dostępny jest sprzęt z naprawdę nieźle działającym wyznaczaniem tras w zależności od typu pojazdu. Są to też nawigacje, które można z powodzeniem kupić już z myślą o wykorzystaniu zawodowym przez kilka lat. Mają zapas mocy obliczeniowej i pamięci, co pozwoli na wielokrotną aktualizację map i płynne przeliczanie trasy.
- Nawigacje ciężarowe to dość niewielka grupa produktów w cenie 900-1100 zł, czasem 1500 złotych. Są uboższe o niepraktyczne w tym przypadku profile osobowe, piesze i rowerowe, natomiast mają rozbudowaną bazę ograniczeń dla ciężarówek i wszystkie inne rozwiązania przydatne w czasie wykonywania przewozów. Są też bardzo trwałe i niezawodne – zaskakujące jest więc to, że często ich osiągi techniczne są bardzo ograniczone. Trzeba jednak pamiętać, że ten sprzęt jest tworzony z myślą o realizacji bardzo konkretnych zadań i nawet słabsze podzespoły, jeśli są właściwie skonfigurowane, świetnie się w tej roli sprawdzają.
- Czwarta kategoria to nawigacje terenowe. Tak naprawdę w tej klasie bardzo często jedynym liczącym się produktem jest Garmin Overlander. Cena tej nawigacji to prawie 3000 złotych, a wynika nie tylko z wgrania map topograficznych czy dołożenia czujników położenia, ale też wzmocnionej konstrukcji, która czyni nawigację niewrażliwą na wstrząsy w warunkach, w których standardowe konstrukcje uległyby uszkodzeniom mechanicznym.
Jak wybierać nawigacje 7-calowe?
Do wyboru 7-calowej nawigacji samochodowej należy podejść nieco inaczej niż do mniejszych tego typu urządzeń. Tutaj bowiem w wielu przypadkach producenci stawiają na bardzo konkretną specjalizację. To nie jest po prostu typowa nawigacja z większym ekranem – pewne funkcje są dokładane, inne usuwane, przez co może się okazać, że droższy sprzęt całkowicie zawiedzie oczekiwania użytkowników przyzwyczajonych do podstawowych modeli nawigacji.
Trzeba przede wszystkim dopasować nawigację – a w zasadzie obsługiwane przez nią profile – do typu prowadzonych pojazdów. Poza tym większą niż zwykle uwagę zwraca się na trwałość czy ergonomię obsługi również w zakresie aktualizacji map i wyszukiwania danych.
Podsumowanie
Nawigacje 7 cali to urządzenia o sporym potencjale. Trzeba jednak wiedzieć, na co zwrócić uwagę przy wyborze, bo spora część z nich to sprzęt do użytku profesjonalnego. Warto mieć to na uwadze także przy spoglądaniu na ceny – są one droższe od 5-calowych nie tylko dlatego, że mają mocniejsze podzespoły, ale przede wszystkim dlatego, że w wielu przypadkach są skonfigurowane jako urządzenia robocze, a więc ich domyślną funkcją ma być pomoc w zarabianiu na drodze. Nie dla każdego więc będzie to dobre rozwiązanie, ale nie zaszkodzi zorientować się w rynku.