Nawigacja dla ciężarówek

Nawigacja GPS dla ciężarówek

Kierowcy ciężarówek większość map i planów miast dość szybko zapisują w głowie, ale wsparcie nawigacji może być w trasie bardzo pomocne z wielu powodów i to nawet wtedy, kiedy jeździ się na stałych trasach. Kiedy jednak trzeba wskazać, jaka jest najlepsza nawigacja do auta ciężarowego, to pojawia się wiele problemów.

Dlaczego kierowcy ciężarówek potrzebują specjalnej nawigacji?

Powodów, dla których używanie podstawowych nawigacji w aucie ciężarowym, jest kiepskim pomysłem, naprawdę nie brakuje. Warto wspomnieć o sprawach dość oczywistych, takich jak zakazy wjazdu, ograniczenia dla ADR-ów czy ograniczenia nośności konstrukcji mostowych. To kwestie kluczowe, ale jeśli przyjrzeć się im bliżej, to okazuje się, że specjalnych oczekiwań jest więcej. Na pierwsze miejsce w wielu przypadkach wcale nie będą wysuwały się zakazy, ale na przykład zbyt wąskie zakręty, których TIR, ze względu na promień skrętu, nie da rady płynnie pokonać. Jasne – kierowcy aut ciężarowych są mistrzami w swoim fachu, i gdyby mieli odpowiednio dużo czasu, byliby w stanie sobie z takimi ograniczeniami poradzić, ale łatwiejszym rozwiązaniem jest unikanie problemów.

Jaką nawigację dla ciężarówek wybrać?

Na pewno nie istnieje jeden model najlepszej nawigacji do auta ciężarowego. Żeby jednak w jakiś sposób uporządkować niezbędne informacje, trzeba skupić się na dwóch podstawowych aspektach: oprogramowaniu nawigacji oraz samym urządzeniu i jego możliwościach technicznych.

Oprogramowanie najlepszej nawigacji dla kierowcy auta ciężarowego

Obsługa dostępności dróg

Nawigacja musi domyślnie obsługiwać ograniczenia dostępności poszczególnych obszarów dla pojazdów ciężarowych, włączając w to zakazy obowiązujące w konkretnych godzinach. Podstawowe modele często na przykład mają trudności z wyznaczeniem optymalnej trasy przez miasto, sugerując drogę najkrótszą, co wydaje się dobrym pomysłem, ale w praktyce, pod obciążeniem ruchu miejskiego, nie sprawdza się ze względu na wielkość skrzyżowań czy ilość przestrzeni wymaganej do zawracania.

Częste aktualizacje

Aktualizacje są kluczowe w przypadku każdej nawigacji, jednak system stworzony z myślą o kierowcach ciężarówek stawia tu dodatkowe wymagania. O ile w autach osobowych chodzi tylko o to, żeby nie trzeba było kilka tygodni czekać na naniesienie nowych dróg, tak w przypadku najlepszej nawigacji dla kierowców TIR-ów trzeba mieć na uwadze wprowadzanie zmian w oznakowaniu, nośności mostów czy dostępności dróg, ponieważ są to zmiany, których obsługa wymaga po stronie dostawcy mapy zupełnie innego podejścia, niż wprowadzanie kolejny dróg.

Optymalizacja trasy w trakcie nawigacji

Niektóre z najwyżej ocenianych nawigacji dla kierowców ciężarówek oferują opcje pozwalające nie tylko na planowanie trasy przejazdu, ale też jej optymalizację pod kątem czasu spędzonego za kierownicą. Wymaga to na przykład pobrania danych o aktualnym natężeniu ruchu, korkach, wypadkach czy czasowych zamknięciach drogi. Nietrudno sobie wyobrazić oprogramowanie, które w razie wykrycia podobnej przeszkody nie tylko przeliczyłoby w razie konieczności trasę, ale też na przykład zasugerowało odpowiednie miejsca na pauzę.

Widoczność właściwych POI

W nawigacjach dla aut osobowych obsługa POI zwykle jest traktowana po macoszemu, bo i kierowcy wcale często po tę funkcję nie sięgają. Najlepsza nawigacja dla kierowców ciężarówek musi jednak przynajmniej wybrane kategorie punktów wyświetlać na mapie. To o tyle istotne, że kierowcy tych aut są zobowiązani do przestrzegania czasu pracy, a to może wymagać dynamicznej zmiany planów i szukania nowych miejsc na postój. Odpowiednia ergonomia interfejsu pozwala zrobić to praktycznie w czasie jazdy.

Konfigurowalny OS

Z jednej strony – producenci nawigacji dla samochodów ciężarowych starają się stworzyć własne oprogramowanie, które będzie w pełni odpowiadało potrzebom kierowców. Są jednak i tacy wydawcy, którzy, choć oczywiście korzystają z zamkniętego oprogramowania, dają kierowcom więcej swobody i pozwalają na wgranie innych map lub nawet oprogramowania innego producenta. Problem może pozostać niezauważony, jeśli kierowca jeżdżący trasy po Polsce, kupi nawigację z polskiej dystrybucji, ale tak naprawdę przejazdy transgraniczne często wiążą się z trudnościami, bo mapy – nawet tego samego wydawcy – dla Niemiec i Polski, różnią się szczegółowością w olbrzymim stopniu.

Wymagania techniczne względem najlepszej nawigacji do TIR-a

Wielkość ekranu

Czy można wskazać idealną wielkość ekranu nawigacji? Raczej nie. O ile jednak w samochodach osobowych 6-7 cali to już ekran naprawdę duży, o tyle najlepsza nawigacja do samochodów ciężarowych może mieć nawet 10-calowy ekran i przy odpowiednim zamocowaniu nie tylko nie będzie to wadą, ale stanie się wręcz zaletą. Większy ekran zwykle oznacza większą czytelność i możliwość prezentacji większego fragmentu mapy, co pozwala jednym rzutem oka ogarnąć sytuację w trasie. Warto jednak zaznaczyć, że w niektórych sytuacjach duży ekran może być problematyczny – dotyczy to głównie tańszych modeli, które mają zawsze wysoką jasność, a czasem nie oferują też nocnego schematu kolorystycznego dla map. W takim przypadku ekran może razić w oczy.

Sposób mocowania

W kabinie auta ciężarowego jest na tyle dużo miejsca, że mocowanie na szybie wcale nie jest najpopularniejszym sposobem. Inna sprawa, że 10-calowa nawigacja waży sporo i wiele przyssawek po prostu by jej nie utrzymało w miejscu. Ogólnie rzecz biorąc, dobra nawigacja powinna oferować maksymalnie dużo systemów mocowania, przy czym oczywiście kierowcy mający już wyrobione preferencje, będą szukali tylko jednego z nich. Braki w fabrycznych akcesoriach mocujących można często uzupełnić, odwołując się do różnych mocowań uniwersalnych, ale te często nie są tak dobrze dopasowane do konkretnej nawigacji, jak akcesoria dedykowane.

Jakość wykonania

Większość nawigacji samochodowych jest wykonana na średnim poziomie, ale w przypadku GPS-ów do ciężarówek to zdecydowanie za mało. Nawigacja będzie używana bardzo długo, cały czas będzie narażona na wstrząsy, takie elementy jak gniazda czy przyciski będą używane znacznie częściej niż w nawigacjach dla osobówek i w związku z tym powinny być naprawdę solidne. To tym ważniejsze, że na pewno w czasie użytkowania zdarzy się nawigację potrącić czy nawet zrzucić z uchwytu na podłogę w kabinie. Najlepsze nawigacje bez problemu sobie z tym poradzą, tańsze – niekoniecznie.

Odpowiednie chłodzenie

Ponieważ nawigacje są chłodzone wyłącznie bierne, trzeba liczyć na to, że producenci odpowiednio rozłożą podzespoły wewnątrz, aby ograniczyć nagrzewanie urządzenia, bo to prowadzi do skrócenia czasu eksploatacji. Jest to tym bardziej istotne, że nawigacja będzie się też nagrzewała przez szybę i nawet w klimatyzowanej kabinie temperatura baterii może osiągać poziom 60°C. Ponieważ nie ma żadnego sposobu na to, żeby sprawdzić, jak od środka wykonana jest nawigacja, trzeba posiłkować się doświadczeniami innych, opiniami i zaufaniem do konkretnej marki.


Ranking TOP 20

Lp.ZdjęcieNazwaCenaOpinieProducentRodzajOdbiornik GPSEkranKomunikacjaPamięć wbudowanaAktualizacjaMapyKarta pamięciFunkcjeTaktowanie procesora
1 TOMTOM GO Expert 6 Plus TOMTOM GO Expert 6 Plus
1 opinia
TomTomNawigacja samochodowa, ciężarowaGLONASS GPS6" 1200x720USB, Wifi32 GBDożywotniaŚwiatn/an/an/a
2 Nawigacja GARMIN Dezl LGV710 MT-D Europa Nawigacja GARMIN Dezl LGV710 MT-D Europa
1 opinia
GarminNawigacja ciężarowan/a7"n/a32 GBDożywotniaEuropan/an/an/a
3 Peiying Tir Igo Primo Gps5015 Peiying Tir Igo Primo Gps5015
1 opinia
Peiyingciężarowan/a 5”, 800 x 480 px, TFT LCDn/a8 Gbn/aEuropan/an/an/a
4 Nawigacja GARMIN Dezl LGV1010 MT-D Europa Nawigacja GARMIN Dezl LGV1010 MT-D Europa
1 opinia
GarminNawigacja ciężarowan/a10"n/a32 GBDożywotniaEuropan/an/an/a
5 Nawigacja TOMTOM GO Expert 7 Plus HD | Bezpłatny transport | Raty Nawigacja TOMTOM GO Expert 7 Plus HD | Bezpłatny transport | Raty
1 opinia
Nawigacja ciężarowa,Nawigacja samochodowan/a7n/an/aDożywotniaŚwiatn/an/an/a
6 Garmin Dezl LGV700 MT-D Garmin Dezl LGV700 MT-D
1 opinia
GarminNawigacja ciężarowan/a7", dotykowyBluetooth, Wifin/adożywotniaEuropaTakCzytnik kart pamięci, Możliwość podłączenia kamery cofania, Planowanie trasy, Sterowanie głosowen/a
7 GARMIN DezlCam LGV710 MT-D Europa GARMIN DezlCam LGV710 MT-D Europa
1 opinia
Garminciężarowan/a7"n/a32 GBdożywotniaEuropan/an/an/a
8 PNI L807 PNI L807
1 opinia
PNINawigacja ciężarowan/a7''n/a8 GBn/aMapa FreeMicro SDn/a800 MHz
9 Nawigacja GARMIN Dezl LGV610 MT-D Europa Nawigacja GARMIN Dezl LGV610 MT-D Europa
1 opinia
Garminnawigacja ciężarowan/a6"n/a16 GBDożywotniaEuropan/an/an/a
10 Nawigacja GARMIN Dezl LGV810 MT-D Nawigacja GARMIN Dezl LGV810 MT-D
1 opinia
GarminNawigacja ciężarowan/a8"n/a32 GBDożywotniaEuropan/an/an/a
11 ALGA A7 16GB dla aut Ciężarowych, TIR ALGA A7 16GB dla aut Ciężarowych, TIR
1 opinia
ALGANawigacja ciężarowan/a7"n/an/an/aeuropan/an/an/a
12 Go Media 903 PRO iGo TIR Truck Go Media 903 PRO iGo TIR Truck
1 opinia
Nawigacja samochodowa, ciężarowan/a9"n/a8 GBn/an/an/an/an/a
13 Garmin dezlCam LGV 710 [010-02727-15] Garmin dezlCam LGV 710 [010-02727-15]
1 opinia
Garminciężarowan/a7"n/a32 GBdożywotniaEuropa i Afryka Południowakarta microSD™ 16 GB do kamery samochodowej (fabrycznie zainstalowana)n/an/a
14 Garmin Dezl LGV 610 [010-02738-15] Garmin Dezl LGV 610 [010-02738-15]
1 opinia
Garminciężarowan/a6"n/a16 GBn/aEuropa i Afryka PołudniowaKarta microSD™ (do nabycia osobno)n/an/a

Najlepsze produkty: Nawigacja dla ciężarówek

1. TOMTOM GO Expert 6 Plus

TOMTOM GO Expert 6 Plus
przedstawiamy tomtom go expert. profesjonalna nawigacja dla ciężarówek, autobusów, autokarów i samochodów dostawczych. każdego dnia i podczas jazdy może zdarzyć się coś nieoczekiwanego. urządzenie tomtom go expert pozwala przygotować się na każdą sytuację na drodze. jeździj bez stresu dzięki najaktualniejszym mapom, trasom dostosowanym do dużego pojazdu i inteligentnym sposobom na omijanie korków – a to wszystko dostarczane przez nasze najlepsze, najbardziej responsywne urządzenie nawigacyjne...

Dane techniczne:

RodzajNawigacja samochodowa, ciężarowa
Odbiornik GPSGLONASS GPS
Ekran6" 1200x720
KomunikacjaUSB, Wifi
Pamięć wbudowana32 GB
AktualizacjaDożywotnia
MapyŚwiat

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Apollo Multimedia PL Sp. z o.o.

TomTom GO Expert Plus 6"
Mediaexpert.pl
Ocena:
4.5/5.0
Ilość opinii:
11883
Nawigacja TOMTOM GO Expert 6 Plus HD | Bezpłatny transport
ELECTRO.pl
Ocena:
4.1/5.0
Ilość opinii:
74188
Nawigacja TOMTOM GO Expert 6 Plus HD | Bezpłatny transport
Avans.pl
Ocena:
3.8/5.0
Ilość opinii:
4191
Nawigacja TOMTOM GO Expert 6 Plus HD | Bezpłatny transport


2. Nawigacja GARMIN Dezl LGV710 MT-D Europa

Nawigacja GARMIN Dezl LGV710 MT-D Europa

Ta nawigacja GPS została specjalnie zaprojektowana dla kierowców pojazdów ciężarowych, aby zapewnić im niezawodne nawigowanie podczas podróży po Europie. Wyposażona w 7-calowy ekran, nawigacja ciężarowa oferuje czytelne i intuicyjne wskazówki nawigacyjne, które ułatwiają poruszanie się po drogach.

Jeden z głównych atutów tej nawigacji to duża wbudowana pamięć o pojemności 32 GB. Dzięki temu możesz przechowywać duże ilości map, danych dotyczących ograniczeń wagowych, wysokościowych i szerokośc...


Dane techniczne:

RodzajNawigacja ciężarowa
Ekran7"
Pamięć wbudowana32 GB
AktualizacjaDożywotnia
MapyEuropa

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
x-kom.pl
Ocena:
4.8/5.0
Ilość opinii:
28932
Garmin Dezl LGV710 EU - darmowy odbiór w 22 miastach i bezpłatny zwrot Paczkomatem aż do 15 dni
Mediaexpert.pl
Ocena:
4.5/5.0
Ilość opinii:
11883
Nawigacja GARMIN Dezl LGV710 MT-D Europa | Bezpłatny transport | Raty
ELECTRO.pl
Ocena:
4.1/5.0
Ilość opinii:
74188
Nawigacja GARMIN Dezl LGV710 MT-D Europa | Bezpłatny transport
Avans.pl
Ocena:
3.8/5.0
Ilość opinii:
4191
Nawigacja GARMIN Dezl LGV710 MT-D Europa | Bezpłatny transport
Avans.pl
Ocena:
3.8/5.0
Ilość opinii:
4191
Nawigacja GARMIN DezlCam LGV710 MT-D Europa | Bezpłatny transport


3. Peiying Tir Igo Primo Gps5015

Peiying Tir Igo Primo Gps5015

Nawigacja GPS ciężarowa to urządzenie zaprojektowane specjalnie dla kierowców pojazdów ciężarowych, oferujące wiele atutów i funkcji, które ułatwiają nawigację i podróżowanie po trasach przeznaczonych dla ciężarówek.

Nawigacja ciężarowa posiada 5-calowy ekran TFT LCD o rozdzielczości 800 x 480 pikseli, który zapewnia wyraźne i czytelne wyświetlanie map oraz informacji nawigacyjnych. Dzięki temu, kierowca może łatwo odczytać wskazówki dotyczące trasy i utrzymać kontrolę nad nawigacją nawet w t...


Dane techniczne:

Rodzajciężarowa
Ekran 5”, 800 x 480 px, TFT LCD
Pamięć wbudowana8 Gb
MapyEuropa

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Empik.com

Nawigacja Dla Ciężarówki Tir Igo Primo Gps5015
wasserman.eu

Ilość opinii:
6017
Nawigacja GPS Peiying Basic PY-GPS5015 + Mapa


Najtańsze produkty: Nawigacja dla ciężarówek

1. Peiying Tir Igo Primo Gps5015

Peiying Tir Igo Primo Gps5015

Nawigacja GPS ciężarowa to urządzenie zaprojektowane specjalnie dla kierowców pojazdów ciężarowych, oferujące wiele atutów i funkcji, które ułatwiają nawigację i podróżowanie po trasach przeznaczonych dla ciężarówek.

Nawigacja ciężarowa posiada 5-calowy ekran TFT LCD o rozdzielczości 800 x 480 pikseli, który zapewnia wyraźne i czytelne wyświetlanie map oraz informacji nawigacyjnych. Dzięki temu, kierowca może łatwo odczytać wskazówki dotyczące trasy i utrzymać kontrolę nad nawigacją nawet w t...


Dane techniczne:

Rodzajciężarowa
Ekran 5”, 800 x 480 px, TFT LCD
Pamięć wbudowana8 Gb
MapyEuropa

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Empik.com

Nawigacja Dla Ciężarówki Tir Igo Primo Gps5015
wasserman.eu

Ilość opinii:
6017
Nawigacja GPS Peiying Basic PY-GPS5015 + Mapa


2. PNI L807

PNI L807

Nawigacja GPS ciężarowa to niezawodne narzędzie, stworzone specjalnie dla kierowców pojazdów ciężarowych, zapewniające wiele atutów i funkcji, które ułatwiają nawigację i podróżowanie.

Nawigacja ciężarowa posiada 7-calowy ekran, który zapewnia czytelne i klarowne wyświetlanie map oraz instrukcji nawigacyjnych. Dzięki temu kierowcy mają pełen wgląd w swoją trasę i mogą łatwo zobaczyć wszystkie niezbędne informacje dotyczące skrętów, pasów ruchu i ograniczeń dla pojazdów ciężarowych.

Urządzenie...


Dane techniczne:

RodzajNawigacja ciężarowa
Ekran7''
Karta pamięciMicro SD
Taktowanie procesora800 MHz
Pamięć wbudowana8 GB
MapyMapa Free

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Amazon.pl

System nawigacji GPS PNI L807 PLUS 7-calowy ekran, 800 MHz, 256 MB DDR, 8 GB pamięci wewnętrznej, nadajnik FM


3. ALGA A7 16GB dla aut Ciężarowych, TIR

ALGA A7 16GB dla aut Ciężarowych, TIR
Zawodowa nawigacja GPS dla aut ciężarowych ora bus. * Profil Ciężarowy, BUS, osobowy, Taxi, Autobus * Możliwość zmiany parametrów pojazdu * Punkty POI – stac...

Dane techniczne:

RodzajNawigacja ciężarowa
Ekran7"
Mapyeuropa

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Empik.com

Nawigacja GPS ALGA A7 16GB dla aut Ciężarowych, TIR


Porównanie TOP 3

TOMTOM GO Expert 6 Plus TOMTOM GO Expert 6 Plus Nawigacja GARMIN Dezl LGV710 MT-D Europa Nawigacja GARMIN Dezl LGV710 MT-D Europa Peiying Tir Igo Primo Gps5015 Peiying Tir Igo Primo Gps5015
Cena
ProducentTomTomGarminPeiying
RodzajNawigacja samochodowa, ciężarowaNawigacja ciężarowaciężarowa
Odbiornik GPSGLONASS GPSn/an/a
Ekran6" 1200x7207" 5”, 800 x 480 px, TFT LCD
KomunikacjaUSB, Wifin/an/a
Pamięć wbudowana32 GB32 GB8 Gb
AktualizacjaDożywotniaDożywotnian/a
MapyŚwiatEuropaEuropa

Pozostałe kryteria oceny nawigacji do samochodów ciężarowych

Cena

Nawigacja dla ciężarówek będzie droga. Dolny przedział coraz bardziej zbliża się do tysiąca złotych, choć oczywiście znajdą się i modele dość wyraźnie tańsze, a cieszące się dobrą opinią. W ich przypadku jednak problemem może być na przykład konieczność ręcznej aktualizacji map albo problemy z obsługą kart pamięci, czasem słabsze wykonanie itd. Generalnie – oszczędności nie biorą się znikąd. Biorąc pod uwagę, że nawigacja będzie na siebie zarabiała, nie jest to wielki problem, choć z drugiej strony, niektórzy producenci mają w ofercie modele po prawie 3000 złotych. Mogą one pozwalać na wprowadzenie wymiarów pojazdu czy aktualizację oprogramowania po Wi-Fi, ale bez wątpienia nie będą potrzebne wszystkim kierowcom.

Marka

Marka producenta stanowi dobre przybliżenie oceny jakości produktu i pozwala szybko przyjąć pewne założenia co do tego, jaka będzie ergonomia i funkcjonalność danej mapy. Owszem, można wskazać najpopularniejsze firmy: Garmin czy TomTom to tylko dwie z nich, ale raczej nie stosuje się marki jako głównego kryterium wyboru. Wyjątkiem będą tu kierowcy ciężarówek, szukający nowej nawigacji, którzy są już przyzwyczajeni do stylu konkretnej marki. Nawet w tym przypadku jednak warto poświęcić chwilę na sprawdzenie, czy inni producenci – czasem tańsi, czasem drożsi – nie mają ciekawych propozycji.

Nawigacja dla ciężarówek na telefon: czy to ma sens?

Większość nawigacji na telefon nie pozwala na przełączanie między trybem auta osobowego i ciężarowego, co stanowi w najlepszym przypadku poważną przeszkodę, w najgorszym – absolutnie uniemożliwia korzystanie z takiego programu. Są jednak dedykowane aplikacje, które radzą sobie z nawigowaniem TIR-ów dobrze. Zasługują na 4 w skali szkolnej, ale raczej niewielu kierowców ocenia je wyżej. Sprawdzą się przede wszystkim jako rozwiązanie awaryjne czy do sporadycznego użytku.

Biorąc pod uwagę, że wiele z nich jest dość drogich, a do tego płatności są pobierane w modelu subskrypcyjnym, że się okazać, że ekonomicznie nie jest to uzasadnione. Jakie są najlepsze nawigacje dla TIR-ów? Te, które mają zagwarantowane dożywotnie aktualizacje map – w perspektywie paru lat dedykowane urządzenie może się okazać tańsze.

Największym problemem pozostanie jednak ergonomia. Nawigacja dla ciężarówek jest tylko tym – nawigacją. Telefon zaś w trakcie nawigacji nadal będzie wyświetlał powiadomienia, obsługiwał połączenia i tak dalej. Czy to jest wada? Niekoniecznie, ale nie wszystkim to odpowiada. Przede wszystkim jednak nadal ma mały ekran i niezbyt wygodnie będzie się taką nawigację obsługiwało.

Czy rozwiązaniem może być aplikacja na tablecie? W teorii – tak. W praktyce – raczej nie, ponieważ tablety są dziś segmentem rynku, który broni się tylko siłą rozpędu i producenci aplikacji nie skupiają się na ich optymalizacji pod kątem tych urządzeń. Efektem jest to, że na większym ekranie programy do nawigacji dla ciężarówek nie działają wcale lepiej niż na telefonie. Tu ocena będzie więc zależała bardziej od oprogramowania niż samego urządzenia, ale i tak będzie to zawsze jednak kilka poziomów poniżej naprawdę dobrej nawigacji dedykowanej do montażu w autach ciężarowych.

Podsumowanie

Najlepsza nawigacja do ciężarówki będzie kosztowała sporo, ale i pod względem oprogramowania, i od strony technicznej będzie oferowała rozwiązania niezbędne przy prowadzeniu dużego zestawu. Lista opcji dodatkowych to rzecz zależna od fantazji producenta oprogramowania, natomiast nawet w tańszych modelach jest ich więcej, niż w aplikacjach na smartfony czy tablety, które to urządzenia przegrywają z nawigacją do TIR-ów również pod względem ergonomii.

Nawigacja dla ciężarówek - Opinie
  1. Nie wiedziałam, że są takie rozgraniczenia na nawigację dla samochodów osobowych i ciężarówek. Ale kiedy się nad tym zastanawiam to rzeczywiście każdy może mieć inne oczekiwania co do takiego sprzętu, więc warto pomyśleć.. Najważniejsze, żeby miały wszystkie mapy odpowiednio wgrane, żeby móc jechać bez żadnych problemów i bezpiecznie dotrzeć do celu.

  2. Powiem tak, mój mąż jeździ na tirach od kilku lat. Taka dobra nawigacja dla ciężarówek to niezbędny sprzęt. Musi być dobrej jakości, wydajny i profesjonalny. Najlepsza nawigacja samochodowa niestety kosztuje dużo, ale warto wydać na nią pieniądze. Szczególnie, że tirowcy często jeżdżą daleko, poza granice naszego kraju. Warto mieć taką mapę, która nie zawiedzie.

  3. Korzystałam już z wielu sprzętów. Moim zdaniem, dobra nawigacja dla ciężarówek to Garmin Dezl 570 LMT. Korzystam już z niej kolejny rok i bardzo sobie chwalę, szczególnie to, że oddaje wszystko w czasie rzeczywistym, więc jazda z nią to przyjemność.

  4. Na każdym samochodzie mamy inne nawigacje. Garmin przeważa, ale ostatnio mamy też Mio Spirit 8670 LM EU Truck i jest na równi, porównywalna 🙂 Bardzo dobra nawigacja, mapy doskonałe… Aż jestem zaskoczony bo Mio nie zawsze spełnia się w roli dobrej nawigacji, ale tutaj to co innego, model dobry.

  5. Ostatnio jeździmy na nowych nawigacjach i obecnie korzystam z TomTom Trucker 6000 Truck Świat. Świetna jakość, dokładność i precyzja. Mapy bardzo dobre, dokładne. Bateria trzyma też bardzo fajnie, chociaż wiadomo, dla nas to nie problem. Jeśli ma być to dobra nawigacja dla ciężarówek to polecam się zastanowić nad tym modelem.

    • jak można tak pisać mam nawigację tomtom go6200 od poczatku zle wskazuje,nigdy tomtom, bubel,do dziś nie mogą naprawić a z serwisem zero kontaktu, wydaliśmy 1700zł na bubel.

  6. Witam. Czytam opinie użytkowników dotyczących różnych nawigacji. Jest tu opisywana także Navigon 6310 TMC Truck TIR. Do niedawna używałem pokrewnej NAVITEL T7003G NAVI tyle, że do samochodów osobowych. Jestem nią totalnie rozczarowany. W Niemczech była w miarę dokładna. Za to we Francji brak było wielu dróg, a ograniczenia prędkości to totalna porażka. We wszystkich francuskich miastach zamiast 50 czy trzydziestu km/godz pokazywała 130 lub 110 km/godz. Zapłaciłem dwa mandaty za przekroczenie 50 o 8 km i 80 też o 8 kilometrów. Ja wiem, że to nie nawigacja kieruje pojazdem tylko kierowca, ale jeśli się płaci za jakiś sprzęt to powinien pomagać w prowadzeniu a nie przeszkadzać. Czasami człowiek się zagapi i nie pamięta czy było jakieś ograniczenie to nawigacja powinna wyświetlać obowiązujące aktualnie ograniczenia. To już jest kpina, kiedy jedziesz w mieście, znaki pokazują ograniczenie do 30 km/godz a nawigacja wyświetla 110. Ponadto jechałem samochodem benzyna plus LPG. Zbiór stacji benzynowych w NAVITELU pokazuje chyba wszystkie firmy do których te stacje należą, ale brak jest wskazania, że jest tam gaz LPG. Stara, poczciwa nawigacja SMART GPS pokazywała wszystkie stacje z gazem. nawet na największym „zadupiu” w Norwegii. Ponadto cały tablet nie doczekał 3 roku i padł totalnie. Tak więc chyba ominę szerokim łukiem Navigon 6310 TMC Truck. Kazik

  7. Nie ma lepszej od Igo primo, jeśli chodzi o ciężarówki. Ktoś tu pisze o tomtomie, gorszego g… nie ma nawet w tanich navi! Nie wart nie tylko swojej wysokiej ceny ale żadnej, nie zainstalowanym nawet za darmo!

    • Witam jeżdżę na tom tom i napisze tyle bez nadzieja mapy pobrane z Google bo prowadzi w zakazy nie doprowadza do adresu i kosztuje kolosalne pieniądze nie polecam tez mam garmin denzl bardzo słabe są trafiki i nie ma zakazu dla ciężarówek według nawigacji jest są drogie i te 2 nawigację nie są warte swojej ceny tylko robią kase na kierowcach pozdrawiam

    Dodaj Odpowiedź

    Navipunkt.pl